بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 14:19 | بازدید : 45
نویسنده : Admin | نظرات (0)

Image result for نحوه بک لینک گیری

 

انکرتکست Partial Match

حضور نسبی (یا جزئی) کلمه کلیدی در انکرتکست با عنوان Partial Match شناخته می‌شود. برای مثال عبارت راهنمای لینک بیلدینگ پیشرفته، یک انکرتکست Partial Match است.

 

انکرتکست طولانی یا Long Tail Anchors

تنها تفاوت انکرتکست طولانی (یا دم دراز) با Partial Match، طولانی بودن آن است. برای مثال لینک‌های گوگل 200 فاکتور را برای رتبه‌بندی سایت لحاظ می‌کند و گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی گوگل است، انکرتکست طولانی دارند.

 

انکرتکست Exact Match

شاید بتوان گفت Exact Match مهم‌ترین انکرتکست موجود است. در Exact Match، شما فقط از کلمه کلیدی هدف‌تان را در متن لینک استفاده می‌کنید. درست است که متن لینک Exact Match تاثیر زیادی بر ارتقا رتبه سایت شما دارد، اما استفاده بیش از حد از این نوع لینک می‌تواند باعث جریمه شدن سایت‌تان شود.

 

برای مثال اگر کلمه کلیدی یکی از صفحاتِ سایت‌تان لینک بیلدینگ است، متن لینک‌هایی که برای آن صفحه می‌سازید، همان کلمه کلیدی لینک بیلدینگ خواهد بود.

 

 

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

شروع می‌کنم021-58438داخلی 1

نتیجه‌گیری

موتورهای جستجوگر روز به روز هوشمندتر می شوند. بنابراین بیش از گذشته نسبت به عوامل جزئیِ رتبه‌بندی سایت اهمیت می‌دهند. یکی از این فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی، مرتبط بودن موضوع لینک‌هاست.

 

موتورهای جستجو به دو طریق می‌توانند موضوع یک صفحه را تشخیص دهند: محتوای موجود در صفحه و انکرتکست لینک‌هایی که برای آن صفحه ساخته‌اید. اگر موتورهای جستجو نتوانند از طریق این دو فاکتور، موضوعِ محتوای شما را تشخیص دهند؛ قرار گرفتن سایت شما در رتبه بالای نتایج‌شان دشوار خواهد شد. می‌خواهید بدانید موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

 

بنابراین بهتر است محتوای سایت شما با متن لینک‌هایتان همخوانی داشته باشد. این همخوانی علاوه بر بهبود رتبه شما در نتایج جستجو، تجربه کاربری خوبی را هم به بازدیدکنندگان می‌دهد زیرا وقتی بازدیدکننده بر روی لینکی با عنوان 10 روش برای رفع سردرد کلیک می‌کند با ورود به صفحه، توقع دارد که 10 روش برای برطرف کردن سردرد مطالعه کند. اگر کاربر محتوای وعده داده شده در متن لینک را پیدا نکند، مطمئن باشید در کسری از ثانیه وب‌سایت‌تان را ترک می‌کند.ایجاد محتوای فوق العاده

– پست مهمان

– قرار دادن لینک های دیگران تا لینک های شما را قرار دهند

برخی از پلتفرم هایی که می توانید از آن ها برای لینک سازی خارجی استفاده کنید:

virgool.io

Tumblr

Mozilla

Photobucket

Somuch

backlinksfa

Backlink

Facebook

Instagram

Twitter

LinkedIn

Snapchat

Goodreads

Reddit

Tumblr

Pinterest

Flickr

Quora

Periscope

3- هوشمندانه کامنت تولید کنید

از آنجایی که ربات های گوگل به هر بک لینک چیست  حرکتی از جانب شما حساس هستند باید بدانید مطالب و نظراتی که منتشر میکنید نباید وارد حیطه اسپم شود. اگر ربات ها احساس کنند مطلب شما تطابقی با سایت و موضوع مورد نظر ندارد آن را حذف خواهد کرد.

برای جلوگیری از این موضوع میتوانید در سایت هایی که هم راستا با محتوا سایت شما هستند فعالیت کنید.

از لینک فالو در این موارد استفاده می کنیم:

– مطالب مرتبط

– محتوای مفید برای بازدید کنندگان

– لینک های داخلی سایت خودتان

و از لینک نو فالو برای موارد زیر :

– مطالب نامرتبط

– لینک های وابسته به سایت

– لینک های اسپانسر

– لینک های تبلیغاتی

– کامنت ها

– لینک های فوتر سایت

 

زمانی که لینک مطالب سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد گوگل تشخیص خواهد داد که سایت شما و مطالبی که در آن ارائه می دهید از نظر مردم قابل اعتماد و کاربردی است. در نتیجه به عنوان یک سایت و مطلب معتبر آن را در نظر میگیرد. 

 

لینک نوفالو nofollow

گوگل این نوع بک لینک را معرفی کرد تا بک لینک های بی ارزش از بک لینک های با ارزش بالا مشخص شوند.

لینک های نوفالو بر خلاف فالو این پیغام را به ربات های گوگل برای دنبال کردن خود نمیدهند. با اینکه تاثیر زیادی در سئو سایت ندارند اما خیلی بی تاثیر هم نیستند. همچنان با کلیک بر این لینک ها به سایت های دیگر هدایت میشود اما ارزش سئو بالایی ندارند.

 پیدا کردن لینک نوفالو با inspect

برای پیدا کردن کل لینک‌های نوفالو می‌توانید بر روی صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه view source را انتخاب کنید سپس به کمک ابزار جستجوی مرورگرها و با زدن کلیدهای Ctrl + F عبارت nofollow را تایپ میکنیم تا مرورگر برایمان هم تعداد و هم مکان لینک را نشان دهد.

 

 5 روش بک لینک های نوفالو

1-فیس بوک

فیس بوک هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی با قراردادن لینک سایتتان در آن به شما بک لینک نوفالو میدهد. با تقسیم بک لینک‌ها به دو دسته فالو و نوفالو، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس و… همه بک لینک‌های خود را به صورت نوفالو تغییر دادند تا ارزش سایتشان بالا برود.

 

2-کامنت سایت

اغلب سایت هایی که شرایط کامنت گذاری را فراهم کرده اند به شما لینک نوفالو میدهند. در گذشته با قراردادن کامنت میتوانستید به راحتی بک لینک های ارزشمندی دریافت کنید اما امروزه دیگر چنین چیزی نیست.

3-فروم

در بعضی فروم های ایرانی میتوانید با نظر دادن و انتشار پست بک لینک فالو دریافت کنید اما در سایر فروم ها دیگر این اجاره به شما داده نمیشود و بک لینک ها نوفالو خواهد بود.

4-بلاگفا

بلاگفا ، یک سرویس قدرتمند و قدیم وبلاگ نویسی است که طرفداران زیادی دارد. مکن است با قراردادن لینک در محتوای بلاگ بک لینک فالو دریافت نکنید اما با قراردادن لینک در قسمت پیوندها شانس برای داشتن بک لینک فالو داشته باشید.

5-آپارات

با ثبت نام در این سایت و ایجاد یک حساب کاربری میتوانیدذ ویدیو های خود را در آن قرار دهید. اما نهایتا در این کانال ، شما خواهید توانست که یک بک لینک نوفالو به سوی سایت خود بگیرید. البته این کار آپارات، کاری فکر شده و درست است چرا که باعث می شود که کسانی که محتوای ویدیویی مفیدی ندارند ، شروع به ساخت کانال های اسپم برای درج لینک نکنند

 

آیا غیراز بک لینک فالو و نوفالو بک لینک دیگری هم داریم ؟

بله ، امروزه برای rel نسبت های مختلفی تعریف کرده اند که خزنده ها یا روبات های گوگل ، آن ها را به خوبی می شناسند. 

 

<a rel=”value”>

آموختیم که به جای value در عبارت بالا ، می توان عبارت nofollow را قرار داد تا خزنده ها ، آن را دنبال نکنند. برخی از دیگر عبارت ها که می توانند به جای value به کار برده شوند ، عبارتند از:

Alternate

در این حالت  لینک ، به جایی می رود که شما همین صفحه را به زبانی دیگر یا برای پرینت خواهید دید.

Author

بدین معنا که این لینک به جایی می رود که شما نویسنده مقاله را معرفی خواهید کرد.

جامعه ای متشکل از میلیون ها کاربر است که دوست دارند در جریان آخرین روند صنعت ، سرمایه گذاری ها و اخبار مربوط به شرکت های جهانی - از استارتاپ ها گرفته تا شرکت های Fortune 1000 - قرار بگیرند.

 

اگرچه Crunchbase مکانی عالی برای برقراری ارتباط با کاربرانی است که با آنها علاقه های مشابه دارید ، اما همچنین منبع خوبی برای واکاوی لینک با کیفیت بالا برای وب سایت شماست.

 

فقط با ایجاد یک حساب Crunchbase و پیوند دادن به وب سایت خود ، از وب سایتی با نمره اقتدار دامنه 91. بک لینک دریافت خواهید کرد. اگر صاحب مشاغل کوچک یا کارآفرینی هستید ، برای شرکت خود نیز نمایه ایجاد کنید.

 

این یک روش ساده برای ایجاد بک لینک از یک سایت DA بالا است و تنها دو دقیقه از وقت شما صرف می شود.

 

برای ایجاد نمایه Crunchbase خود اینجا را کلیک کنید

 

15. از روش Brian Dean’s Moving Man استفاده کنید

این روش دیگری است که من از یکی از مقاله های برایان دین آموخته ام و آن را بسیار مفید دانسته ام.

 

روش کار Moving Man در اینجا آمده است:

 

مرحله 1: سایت هایی را در مکان خود پیدا کنید که یا خاموش شده اند و یا نام و آدرس URL آنها تغییر کرده است.

 

مرحله 2: سایت هایی را پیدا کنید که به URL قدیمی لینک می دهند.

 

مرحله 3: به این سایت ها مراجعه کرده و از پیوند قدیمی خود اطلاع دهید.

 

برای توضیح بهتر این روش ، بیایید از Moz استفاده کنیم ، یک ابزار محبوب SEO که توسط SEO Guru ، Rand Fishkin اجرا می شود. چندی پیش ، موز به عنوان یک آژانس جستجوگرها به نام SEOMoz فعالیت می کرد. در نتیجه ، آنها مجبور شدند URL را از seomoz.org به Moz.com تغییر دهند.

 

مطمئناً ، اگر به seomoz.org مراجعه کنید ، به moz.com هدایت می شود. بنابراین پیوندهایی که سایتهای لینک دهنده به seomoz.org از آنها استفاده نمی کنند شکسته شده اند ، اما منسوخ شده اند. به این دلیل که پیوند به URL قدیمی اشاره دارد و متن لنگر نام تجاری قدیمی را دارد.

 

همانطور که ممکن است متوجه شوید ، این یک فرصت بزرگ برای افرادی است که وبلاگ های جستجوگرها / بازاریابی را مدیریت می کنند تا با سایت هایی که هنوز از لینک seomoz.org در محتوای خود استفاده می کنند تماس بگیرند. و سایت های زیادی وجود دارد که این کار را انجام می دهند.

 

برای اینکه این تکنیک برای شما مناسب باشد ، باید مراقب سایتهایی باشید که یا نام تجاری خود را تغییر می دهند یا نام آنها را تغییر می دهند. از PRWeb استفاده کنید تا ببینید آیا مارک هایی در برند شما وجود دارد که اخیراً نام تجاری جدیدی ایجاد کرده باشند. از این رشته جستجو - "کلمه کلیدی خود" + مارک های دیگر "استفاده کنید. در Google News نیز بررسی مشابهی انجام دهید.

 

هنگامی که سایتی را پیدا کردید که آدرس تجاری خود را تغییر نام داده یا تغییر داده است ، وقت آن رسیده است که به سایت هایی دسترسی پیدا کنید که همچنان از URL قدیمی در محتوای خود استفاده می کنند. فقط URL را کپی کرده و در ابزار انتخاب بک لینک خود انتخاب کنید (Ahrefs را توصیه می کنم). ده ها سایت پیدا خواهید کرد که هنوز به منبع قدیمی پیوند دارند.

 

آخرین مرحله در روش Moving Man برای دستیابی به این سایت ها و دادن اطلاعاتی درباره پیوند منسوخ شده ای که در محتوای خود استفاده می کنند. و سپس یک پیشنهاد ظریف برای اضافه کردن پیوند خود به سایت آنها ارائه دهید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش Moving Man ، اینجا را کلیک کنید.

 

16. صفحه About.me خود را ایجاد و بهینه کنید

About.me به شما امکان می دهد تنها در عرض چند دقیقه وب سایت رایگان و یک صفحه ای خود را ایجاد کنید. یک راه آسان برای واکشی بک لینک dofollow برای سایت خود ایجاد نمایه About.me ، وارد کردن پیوند به وبلاگ خود در بخش "دکمه Spotlight" و همچنین پیوندهای اضافی در بیوگرافی خود است. چیزی مثل این:

 

About.me بک لینک

 

با یک نمایه About.me ، در کمتر سئو چیست از پنج دقیقه می توانید یک لینک بازگشت معتبر (About.me’s DA 92 است) دریافت کنید.

 

برای ایجاد نمایه About.me خود اینجا را کلیک کنید

 

17. ایجاد پیوندهای معتبر با HARO (به یک خبرنگار کمک کنید)

HARO - تکنیک لینک سازی

 

Help a Reporter Out (HARO) یک سرویس تأمین منابع است که روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان را با منابع متخصص مربوطه مرتبط می کند تا مهلت های خواسته روزنامه نگاران را رعایت کند و مارک ها را قادر می سازد داستان های خود را بیان کنند. اشتراک در HARO فرصتی را برای شما فراهم می کند تا از سایت های خبری معتبر بک لینک با کیفیت بالا دریافت کنید.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش